Inwonersparticipatie

Inwonersparticipatie is voor Gemeentebelangen Overbetuwe ontzettend belangrijk. Wij hebben ons altijd hiervoor ingezet en zullen dit zeker blijven doen. De gemeente wil de inwonersparticipatie binnen Overbetuwe verbeteren en heeft daarvoor een visie ontwikkeld: “Visie op de interactie met de samenleving”. De visie is echter niet het eindstation. Er zal nog breed over worden gediscussieerd, niet alleen door politici, maar ook door de inwoners van de Gemeente Overbetuwe.

Afgelopen woensdag, 19 augustus jl., was er in het nieuwe gemeentehuis een bijeenkomst waar inwoners, bewonersorganisaties en ondernemers in gesprek gingen met de gemeente. Namens GBO waren raadslid Elvira Patelias-Pieks en aankomend burgerraadslid Ans Huisman aanwezig. Zij zaten bij verschillende groepen en hebben aandachtig geluisterd naar de aanwezigen. Zij zullen dat wat zij hebben opgestoken meenemen naar de voorbereidende vergadering die volgende week dinsdag, 25 augustus, zal plaatsvinden. De visie is de basis voor het implementatieplan dat later dit jaar zal worden gepresenteerd. GBO is blij dat er aandacht is voor inwonersparticipatie. Wij zijn dan ook heel benieuwd naar de ontwikkeling hiervan. Wij zullen u van de ontwikkelingen op de hoogte houden.