Geen bouw in en rond Park Lingezegen!

Met verbijstering heeft de fractie van Gemeentebelangen Overbetuwe kennis genomen van de in de Gelderlander gepubliceerde samenvatting van het rapport van Economisch Instituut voor de Bouw. In dit rapport

Foto: Staatsbosbeheer

staat, dat er 40.000 woningen gebouwd kunnen worden in en rond Park Lingezegen.

Luid en duidelijk is onze fractie tegen enige bebouwing van dit met veel pijn en moeite gerealiseerde landschapspark als groene buffer tussen de verstedelijking van Arnhem en Nijmegen. De voorloper van Gemeentebelangen Overbetuwe, te weten Dorpslijst Elst, heeft zich in de persoon van voormalig Wethouder Jan Brouwer enorm ingezet om deze buffer te realiseren en de huidige fractie is klip en klaar van mening, dat aantasting van het landschapspark niet bespreekbaar is. Deze en toekomstige generaties moeten juist kunnen recreƫren en ontspannen in deze groene buffer, die met circa 70 miljoen gemeenschapsgeld is aangelegd.

Contactpersoon:

• Henk Vreman