Heerlijk warm wonen

De decembermaand is aangebroken. De dagen worden korter, de nachten steeds langer. Bij mij thuis gaan de kaarsen weer regelmatig aan en binnenkort de led-lichtjes in de boom. Ik hou daarvan. Samen gezellig maken in huis, samen knus op de bank. Genieten van alle lichtjes binnen en buiten. Genieten van de fijne warmte om je heen.

Hoe fijn is het dan als je huis goed geïsoleerd is. Dat de warmte binnen blijft. En dat de energierekening niet onnodig oploopt. Zonde van de energie en zonde van het geld. In veel huizen kan dat echt wel beter, maar hoe? Hoe voorkom je dat warmte wegsijpelt langs ramen en deuren? Terwijl goed ventileren ook belangrijk is. Waar kun je het beste beginnen?

Daarom helpen we u graag met energie besparen. Op donderdag 16 december bijvoorbeeld via een gratis webinar, een online presentatie. U krijgt veel handige informatie en tips over het voordelig, goed en betrouwbaar (laten) isoleren van uw woning. Zodat u er de rest van de winter warmpjes bijzit. In het nieuwe jaar volgen nog meer webinars over energiebesparing thuis. Meer informatie vindt u op de website van de gemeente.

Verder boden we in november gratis cadeaubonnen aan voor kleine energiebesparende producten. Dat hebben we geweten… De animo voor deze actie was overweldigend. Hartverwarmend om te weten dat de inwoners van Overbetuwe massaal willen verduurzamen! De cadeaubonnen voor woningeigenaren waren binnen enkele dagen al vergeven. Maar goed dat we al hadden gewaarschuwd: op = op. Bij het schrijven van deze column zijn er nog bonnen voor huurders over, maar ook die gaan hard.

Goed om te weten dat de bijna drieduizend bonnen hun weg hebben gevonden binnen de gemeente. Ook al gaat deze actie om kleine energiebesparende middelen, alle beetjes helpen. Als de animo net zo groot is voor de webinars en de gezamenlijke inkoopacties, dan zijn we samen goed op weg. Samen zetten we weer een mooie stap voor een duurzamer Overbetuwe!

Met vriendelijke groet,

• Dimitri Horsthuis - Tangelder