Koningin Máxima 50 jaar

Vandaag is onze koningin Maxima 50 jaar geworden. Daarom is gisteren het programma: Koningin Máxima; een leven vol muziek uitgezonden. Wat prachtig om te zien dat er aandacht was voor het nieuwe Muziekakkoord Gelderland Midden voor Méér Muziek in de Klas. Kinderburgemeesters Julia (gemeente Overbetuwe) en Robin (gemeente Lingewaard) ontmoetten maandag 10 mei Koningin Máxima tijdens het ondertekenen van het MuziekAkkoord van Gelderland-Midden.

Hierin staat hoe verschillende partijen zich zullen inzetten voor structureel muziekonderwijs op scholen. Samen zetten de kinderburgemeesters namens de regio Gelderland-Midden alvast een handtekening onder het akkoord. Wethouder Dimitri Horsthuis – Tangelder was als ambassadeur voor Meer Muziek in de Klas aanwezig en om onze koningin een toelichting te geven op het Muziekakkoord Gelderland Midden. De ondertekening met de andere partners van het akkoord volgt op een later moment. Daarnaast mocht hij ook een drietal vaantjes uitdelen aan de gemeenten Deventer, Apeldoorn en Scherpenzeel om als volgende te komen tot een muziekakkoord.

Koningin Máxima bezocht maandag 10 mei als erevoorzitter van de stichting Méér Muziek in de Klas Radio Kootwijk, waar verschillende afspraken werden bekrachtigd voor structureel muziekonderwijs in Gelderland en Overijssel. Daarnaast werd, op gepaste wijze binnen de huidige coronamaatregelen, gevierd hoe goed het gaat met het muziekonderwijs in Gelderland en Overijssel. Het bezoek was onderdeel van de campagne ‘50dagenmuziek’ van Méér Muziek in de Klas, ter ere van de 50e verjaardag van Koningin Maxima. De campagne draagt bij aan het doel van de stichting én de wens van Koningin Máxima: structureel muziekonderwijs voor alle basisschoolkinderen in Nederland en het Caribisch gebied.

Foto: Sander van Glist