Van werk naar werk in coronatijd!

Bron foto: Pixabay

De huidige crisis vraagt nog steeds veel van ons. De maatregelen hebben effect op ons dagelijks leven, op de (lokale) economie en vaak ook op ons werk. Voor sommige inwoners brengt dat grote zorgen met zich mee. Houd ik bijvoorbeeld mijn werk, wat kan ik als zzp’er doen als ik te weinig opdrachten heb? Dat zijn vragen die ik de afgelopen tijd steeds vaker kreeg van inwoners en ondernemers. Ook de gemeenteraad heeft tijdens de begrotingsbehandeling specifiek gevraagd hoe we als gemeente mensen kunnen helpen om aan het werk te blijven. Daarom wil ik deze keer in mijn column aandacht besteden aan een aantal mogelijkheden voor werkzoekenden en ondernemers.

Meer kans op werk
Heeft u geen werk, of wilt u uw kans op nieuw werk vergroten? Informeer eens naar de scholingsvouchers bij het Leerwerkloket van het UWV. Daarmee kunt u bijvoorbeeld een opleiding of een ander traject naar werk volgen. De vouchers zijn bedoeld voor een opleiding of omscholing naar beroepen waar veel werk in is en waar op dit moment veel vacatures zijn. Denk aan ICT, techniek, zorg en onderwijs.

Hulp bij uw onderneming
Vanuit de Rijksoverheid zijn er verschillende financiële regelingen voor ondernemers. Maar ook als gemeente proberen we mee te denken welke regelingen uw onderneming kunnen helpen. Via Over Rood bieden we gratis ondersteuning aan. Bij Over Rood helpen ondernemers elkaar en willen ze van elkaar leren. Met als voordeel dat u collega’s spreekt die begrijpen waar je als ondernemer tegen aanloopt. Via ons Bedrijvenloket kunt u zich hiervoor aanmelden.

We begrijpen goed dat het een onzeker tijd is voor veel ondernemers en werkzoekenden. Maak daarom gebruik van de mogelijkheden die er zijn. Samen met onze partners helpen we u graag om de weg naar deze mogelijkheden te vinden.

Met vriendelijke groet,

• Dimitri Horsthuis - Tangelder