Wizet Zetten boos en teleurgesteld

Sinterklaas Zetten – Bron foto: Wizet

De winkeliersvereniging Zetten (Wizet) organiseert al jaren een Sinterklaasintocht waar vele Zettense kinderen weken lang naar uitkijken. Deze intocht kon dit jaar niet doorgaan en dat zal iedereen begrijpen.

Daarom bedachten ze in Zetten en in Driel DE oplossing om de Sint toch de kans te geven de cadeautjes uit te delen, namelijk: een Drive-thru Sinterklaas. Wizet heeft daarom netjes een vergunning aangevraagd bij onze gemeente maar helaas werd deze niet verleend. Geen Sinterklaas in Zetten dus, jammer maar het is in dit bizarre jaar niet anders, dachten ze in Zetten…

Echter las ik op donderdag 3 december in de Gelderlander dat zo’n 500 kinderen de dag ervoor een cadeautje mochten op halen bij de….. jawel…. Drive-thru Sinterklaas bij Jumbo te Elst. Een groot succes waar, volgens de krant, zo’n 500 kinderen op af zijn gekomen.

GBO wilde van onze Burgemeester weten of hier met 2 maten is gemeten en daarom hebben we tijdens de raadsvergadering van 8 december de volgende vragen gesteld.

Vragen:

1. Heeft Jumbo Elst een vergunning aangevraagd voor dit evenement?
  2. Als vergunning is aangevraagd, dan is natuurlijk de vraag of die is verleend.
  3. Wanneer vergunning is verleend vraagt GBO zich af waarom Jumbo wel een vergunning krijgt en waarom Wizet niet.
  4. Wanneer vergunning niet is verleend of niet is aangevraagd aan/door Jumbo willen wij weten waarom er niet is gehandhaafd, immers heeft Jumbo dit feest ruim aangekondigd. M.a.w. College kon weten dat Jumbo het feest zou houden ondanks geen vergunning is verleend of is aangevraagd.

Op deze vragen kwam direct antwoord van de Burgemeester: Jumbo had hier geen vergunning voor aangevraagd, dus gemeente was niet op de hoogte.

Contactpersoon:

• RenĂ© Post

Raadslid (vice – fractievoorzitter)

Elst

Cultuur – duurzaamheid – sport – participatiewet