Nationale Pannenkoeken dag

Op vrijdag 16 maart is het voor de 12de keer Nationale Pannenkoekendag. Een dag waarop kinderen van de basisschool pannenkoeken bakken voor de ouderen.

Hoe mooi kan het zijn om één keer per jaar opa’s en oma’s in het zonnetje te zetten. In de provincie Gelderland doen dit jaar 171 scholen mee. Er worden ongeveer 9000 pannenkoeken gebakken voor ruim 10.000 ouderen. Opa’s en oma’s maar ook de ouderen uit het verzorgingshuis kunnen dan samen met de leerlingen zelfgebakken pannenkoeken eten.

De Nationale Pannenkoeken dag is wel een commerciële dag die mogelijk wordt gemaakt door Tefal en Koopmans maar dit mag natuurlijk de pret niet drukken. Het gaat om het verbinden tussen jong en oud en hoe kun je dit beter doen dan met pannenkoeken. Gemeentebelangen Overbetuwe staat voor “verbinden”. Wij willen er zijn voor jouw wijk, jouw buurt en jouw dorp. Wij willen jou steunen daar waar nodig en op tijd in gesprek gaan om zo snel actie te ondernemen.

De afgelopen jaren zijn steeds meer zorgtaken overgedragen aan de gemeente en dit is zeker niet zonder slag of stoot geweest. Wij willen jullie meer betrekken bij het lokale beleid en kijken wat de mogelijkheden zijn. Een dag, zoals vandaag, kan zeker bijdragen aan betere samenwerking tussen jong en oud en hierdoor creëren wij weer een betere samenleving.

Voor iedereen die vandaag pannenkoeken gaat eten, wens ik jou een gezellige dag, smakelijk eten en heel veel plezier.

Ingrid van der Heijden
Fractielid Gemeente Belangen Overbetuwe