Coalitieprogramma 2018-2022

Op 20 april 2018 rond 17.00 uur is het coalitieprogramma 2018-2022 van de gemeente Overbetuwe ondertekend door CDA, GBO en VVD. Het coalitieprogramma draagt de titel “Overbetuwe in bloei “ met als onderschrift “Een dijk van een gemeente”. De feestelijke ondertekening in een zonovergoten Slijk-Ewijk was een symbolische illustratie van deze titel(s).

In de raadsvergadering van 24 april aanstaande zullen Jan van Baal (CDA), Wijnte Hol (CDA),
Dimitri Horsthuis-Tangelder (GBO) en Rob Engels (VVD) worden voorgedragen als wethouders.

Na de wethouders benoeming zullen Paul de Vries (GBO), Richard Beune (CDA) en Luca Consoli (CDA) de daardoor vrijkomende raadszetels innemen.
De programma onderhandelingen tussen CDA, GBO en VVD zijn erg voorspoedig verlopen in een open en vriendschappelijke sfeer. De drie partijen zijn van mening dat dit een voorbode is voor een zeer succesvolle raadsperiode.

De vier wethouders zijn enorm gemotiveerd om met elkaar, met burgemeester van Asseldonk, met de ambtenaren, met alle raadsfracties (binnen en buiten de coalitie) en met inwoners, bedrijven en verenigingen ons mooie Overbetuwe te laten bloeien!

Coalitieprogramma OVERBETUWE 2018-2022 DEF20april2018