GBO bezoekt begrotingsmarkt

Op woensdagvond, 19 oktober 2022 was er een begrotingsmarkt in het gemeentehuis. Er zijn dan vele medewerkers van de gemeentelijke organisatie die antwoord kunnen geven op de vragen van gemeenteraadsleden en nadere informatie over de begroting 2023 kunnen verstrekken. De begroting is een flink verhaal, enerzijds technisch (wettelijke verplichtingen) en anderzijds een vertaling van het beleid van dit college, als vervolg op kadernota en uitvoeringsagenda.

We kregen zeer goede antwoorden op onze vragen en er werd ook gesproken over mogelijk toekomstige ontwikkelingen en plannen. Ook de ambtelijke organisatie wordt steeds professioneler en toekomstgericht. Want ook zij zien dat er heel veel goed gaat, maar dat er zeker nog verbeteringen nodig zijn en daar wordt hard aan gewerkt.

Zo zien we medewerkers die het beste voor hebben met onze inwoners. Die zich met enthousiasme inzetten voor de gemeentelijke taken en bereid zijn kritisch te kijken om bijvoorbeeld vernieuwingen en verbeteringen door te voeren. En dat alles met veel kennis en vooral ook betrokkenheid.

Fijn dat deze medewerkers hun passie en deskundigheid, op een (vrije) avond willen inzetten om de raadsleden te informeren, en bij te praten en met ze van gedachten wisselen. Het was een interessante en inspirerende avond.

Met vriendelijke groet,