Internationale Vrouwendag

Sinds de eerste Internationale Vrouwendag in Nederland (1911) is gehouden is er veel veranderd voor vrouwen. Vrouwen kunnen nu stemmen en zijn ook actief in de politiek. Ik, als vrouw, ben blij dat ik mag stemmen, zeker als ik mij bedenk dat dit eerst niet kon. Toen mochten enkel de mannen stemmen. Stemmen is een recht, daar maak ik graag gebruik van. Om maar een leus uit de reclamewereld te gebruiken: niet omdat het moet, maar omdat het kan! De tijd waarin vrouwen niet mochten stemmen heb ik nooit gekend. Ik ben opgevoed met het idee dat ik, als vrouw, alles kan bereiken wat ik wil. Uiteraard kan er nog wel het een en ander verbeterd worden, vandaar dat een dag als vandaag zo belangrijk is.

Wij mogen als inwoners van een democratisch land kiezen, wij mogen kiezen wie ons vertegenwoordigt. Stel je voor dat het niet mocht, dat er voor ons werd gekozen. Dat willen we toch niet? Op 21 maart zijn er weer de Gemeenteverkiezingen en wij, Gemeentebelangen Overbetuwe, vinden het belangrijk dat iedereen zijn of haar stem zal gebruiken. Wij hopen op een goede opkomst, dat alle inwoners van Overbetuwe zich laten horen. Vanavond zal er in Driel een debat plaatsvinden met de “Sterke Vrouwen” uit Overbetuwe die zich inzetten voor de politiek. Hier zullen zij over diverse onderwerpen spreken die voor alle inwoners uit de Gemeente Overbetuwe van belang zijn.

Je bent vanavond om 19.30 uur harte welkom bij zalencentrum Driessen aan de Kerkstraat 29 in Driel. Mocht je niet in de gelegenheid zijn om er vanavond bij te zijn dan hoop ik dat alle vrouwen, maar natuurlijk ook de mannen, op 21 maart gaan stemmen. Maak gebruik van je stem want elke stem telt en is belangrijk.

Elvira Patelias
Fractielid