Vraag van Vandaag 3

De laatste drie dagen voor de verkiezingen hebben we de Vraag van Vandaag. Tijdens onze verkiezingscampagne kregen wij vaak dezelfde vragen. Vandaag zullen wij op vraag 3 antwoord geven net als in onze campagne.

1. Vraag 3: Waarom Gemeentebelangen Overbetuwe?

Eerder behandelden we de vraag waarom het zo belangrijk is te stemmen. Daarop kwam de respons dat de beantwoording een hoog wc-eend gehalte had in de zin van: “Wij van wc-eend bevelen wc-eend aan”. Zou natuurlijk pas echt vreemd zijn als wij van GBO, een andere partij zouden aanbevelen. Op de vooravond van de verkiezingen gaan we je niet proberen te overtuigen voor GBO te kiezen. We hebben de afgelopen jaren laten zien wie GBO is en waar GBO voor staat. We hebben een verkiezingsprogramma opgesteld, hebben debatten gevoerd, hebben scholen bezocht, vlogs gemaakt, zijn hoogstwaarschijnlijk bij je langs de deur geweest en hebben je op de hoogte gehouden via onze eigen website en sociale media zoals Facebook, instagram en Twitter. Wij hebben onze folder digitaal ingesproken zodat hij ook toegankelijk is voor slechtzienden of mensen voor wie lezen om andere redenen lastig is. We hebben al onze energie erin gestopt om je ervan te overtuigen dat GBO dé partij is voor jou. Dit naast onze werkzaamheden in de gemeenteraad en alles wat daarbij komt kijken. Het is nu aan jou om uw eigen keuze te maken.

We beseffen dat het niet meevalt om te beslissen naar welke partij je stem gaat. Als je de verkiezingsprogramma’s vergelijkt zie je veel overeenkomsten. Van de stemwijzer wordt je ook niet direct wijzer nu een toelichting op je keuze ontbreekt. Maar hoe maak je dan je keuze?

Of je nu voor GBO stemt of niet, maak een bewuste keuze en stem niet op een partij omdat je dat altijd hebt gedaan of omdat je ouders een bepaalde politieke voorkeur hebben. Kijk naar wat de partijen beloven en kijk wat er de afgelopen jaren van die beloftes terecht is gekomen. Vier jaar geleden heb je mogelijk ook je stem uitgebracht. Zijn die beloftes waargemaakt? Past de koers voor de komende vier jaar bij jouw ideeën? Heb je vertrouwen in de mensen die het moeten gaan waarmaken? Is er een visie? En raad eens. Gouden bergen bestaan niet.

Besef dat politiek compromissen sluiten is. Het is geven en nemen en water bij de wijn doen. Dit is ook de reden dat GBO, zelfs in verkiezingstijd, geen beloftes doet die we niet waar kunnen maken. Wat we beloven, doen we. Wij beloven dat de inwoners van onze gemeente centraal staan in onze beslissingen. Dat we niet gebonden zijn aan de koers van provinciale of landelijke partijen. We beloven heldere communicatie en lokale betrokkenheid.

Wil je meer lezen over onze standpunten kijk dan in ons verkiezingsprogramma.

Dank voor jouw input en betrokkenheid. Of je op ons stemt of niet. Je mag altijd contact met ons opnemen om ideeën te delen, vragen te stellen of gewoon te sparren. GBO is en blijft lokaal verbonden.