De maand december

De maand december, de maand van de feestdagen. Voor mij is het een maand om aan anderen te geven. Afgelopen weekend heb ik deelgenomen aan twee activiteiten die voor mij gelijk staan aan het kerstgevoel. Op zaterdag heb ik bij de Jumbo Westeraam in Elst als vrijwilliger geholpen met de voedselbankactie. 18 supermarkten in de Gemeente Overbetuwe en Gemeente Lingewaard deden mee. 400 vrijwilligers hebben zich ingezet voor deze actie.

Ik heb veel leuke en lieve reacties die dag gekregen en ik ben ontroerd door alle boodschappen die zijn gedoneerd! Erg mooi om te zien hoe mensen om anderen geven. Er zijn op vrijdag en zaterdag 1800 bananendozen gevuld met boodschappen! Ongelofelijk, zoveel! En daarnaast is er ook nog eens 10.000 Euro aan geld opgehaald. Een fantastisch resultaat dat laat zien dat als mensen zich samen voor iets inzetten er iets heel moois gecreëerd kan worden!

Op zondag heb ik samen met 90 andere mensen in `De Ruimte` in Elst brieven geschreven voor Amnesty International. Een jaarlijks terugkerend event. Het was ontzettend goed verzorgd. Zo kregen wij een lekker zelfgemaakt soepje tijdens het schrijven. Onze jongste twee kinderen, 10 en 9 jaar oud, hebben ook brieven en kaarten geschreven. Zij waren onder de indruk van de verhalen van de mensen waar brieven voor werd geschreven. De verhalen lezende prijs ik mijzelf ontzettend gelukkig dat ik een vrij en democratisch land leef.

Met warme groet,