Feesten op 1,5 meter afstand!

Vorige week stond in het teken van feestelijkheden. Donderdag en vrijdag werden de koninklijke onderscheidingen uitgereikt door onze burgemeester in het Witte kerkje van Slijk-Ewijk. Een bijzonder moment voor 13 inwoners van Overbetuwe en 1 inwoner van de gemeente Neder-Betuwe de versierselen opgespeld kregen door hun familie en daarbij de benoeming kregen tot Lid in de Orde van Oranje-Nassau. Op 23 en 24 april verraste de burgemeester hen telefonisch met de mededeling dat zij waren benoemd. Vanwege de corona maatregelen zou de uitreiking op een later moment in het jaar plaatsvinden en dat moment was nu.

Daarnaast was afgelopen zaterdag de eerste livestream van theater de Kik met de benefietconcerten. Zelf mocht ik digitaal de avond inluiden en via thuis meekijken. Wat een avond vol talent en mooi dat er naar de 30 personen in de zaal ook mensen thuis konden genieten van een voorstelling.

Het Kersenfeest in Driel kan dit jaar niet doorgaan vanwege corona en daarom organiseren zij op vrijdagavond een aangepaste Kersenfeest Driel Quiz. Een Quiz vol met feitjes en interactieve opdrachten voor jong en oud. Geheel ‘Corona-proof’ kon meegedaan worden aan deze quiz, want hij werd thuis gedaan met kleine opdrachten in Driel op 1,5 meter afstand. Het was erg leuk om samen met de buren te doen. Wat is historie en kennis kwam voorbij.

Daarnaast was ik zelf afgelopen vrijdag 5 jaar getrouwd met Peter. Iemand waar ik al bijna 12 jaar lief en leed mee deel en nu ons houten huwelijk kon vieren. Het is fijn iemand naast je te hebben die precies weet hoe je in elkaar steekt en daarmee af een toe even de spiegel voor kan houden. Ik mag mij zeer gelukkig prijzen dat hij naast mij staat in zowel goede als slechte tijden.

Een week vol met mooie en fijne momenten die ondanks de 1,5 meter erg feestelijk verliepen. Blijf dus afstand houden en 1,5 meter blijft hierbij de norm.

Met vriendelijke groet,

Dimitri Horsthuis – Tangelder