Met Overbetuwe Doet maakt u uw buurt en dorp nog mooier!

Overbetuwe Doet is inmiddels breed bekend binnen onze gemeente. Regelmatig zijn er inwoners met een goed idee om hun buurt te verbeteren. Met Overbetuwe Doet ondersteunen we deze initiatieven. Overbetuwe Doet is namelijk het online platform voor bewonersinitiatieven in onze wijken en dorpen. Iedereen kan een idee aanmelden en (na goedkeuring) geld, materiaal en hulp verzamelen om dit idee zelf uit te voeren. U beslist zelf welke activiteiten en projecten geld krijgen van de gemeente. Elk huishouden krijgt 2 keer per jaar een waardecheque thuis bezorgd. Deze kunt u via de website www.overbetuwedoet.nl doneren aan één of meer initiatieven.

Meer dan 600 initiatieven geslaagd
De kracht van Overbetuwe Doet is dat u zelf geld kunt inzamelen om in uw eigen buurt een activiteit te organiseren. Denk bijvoorbeeld aan buurtbijeenkomsten, een braderie of Koningsdag. In de afgelopen 6 jaar hebben we met zijn allen al ruim 700.000 euro gedoneerd. Daarmee kon u meer dan 600 initiatieven succesvol laten slagen. Een geweldig resultaat waar u samen erg trots op mag zijn.

Hoe werkt het aanmelden?
Aanmelden is heel simpel. Heeft u een idee? Meld het aan op de website van www.overbetuwedoet.nl. Als het initiatief is goedgekeurd, kan het sparen beginnen. (Buurt)bewoners kunnen dan direct zelf online doneren, al dan niet aangemoedigd door uw oproep op een buurtplatform of een post op sociale media. U kunt het ook creatief aanpakken door een verzamelbox neer te zetten in het dorp of uw brievenbus als spaarpot te gebruiken.

Nieuwe ronde in mei
In mei vallen de nieuwe cheques weer in de bus en start de volgende ronde van Overbetuwe doet. Dus heeft u al een leuk idee voor een activiteit, verbetering of aanwinst voor uw buurt, dorp of vereniging? Meld het dan snel aan. En anders heeft u nog even de tijd om een idee uit te werken, al dan niet samen met andere vrijwilligers. Met Overbetuwe Doet maakt u zelf uw buurt en dorp weer een stukje mooier. Ik wens u heel veel succes en plezier met alle initiatieven!

Hartelijke groet,

• Dimitri Horsthuis - Tangelder